Nabór nr 18/2019
W dniach 02-03.12.2019 roku Rada Stowarzyszenia „ MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” dokonała oceny i podjęła decyzję o wybraniu operacji do finansowania, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach poddziałania 19.2 „ Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 złożonych w ramach naboru nr 18/2019.
Jednocześnie informujemy, że w sytuacji uznania operacji za niezgodną lub nieuzyskania przez operację minimalnej liczby punktów, albo wyniku wyboru, który powoduje, że operacja nie mieści się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków o udzielenie wsparcia, przysługuje podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie prawo wniesienia protestu.
Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia Wnioskodawcy lub jej pełnomocnikowi informacji o wyniku wyboru listem poleconym. Protest wnoszony jest za pośrednictwem LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” i rozpatrywany przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego. Protest zawierać musi wskazanie kryteriów wyboru, z których oceną Wnioskodawca się nie zgadza wraz z uzasadnieniem. Szczegółowe informacje dotyczące wniesienia protestu znajdują się w procedurze wyboru i oceny operacji w ramach LSR LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI”, udostępnionej na stronie internetowej www.ludzieijeziora.pl, w zakładce: „Dokumenty LGD” oraz dostępnej w biurze LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI”: Kazimierz Biskupi ul. Plac Wolności 2.
ZAŁĄCZNIKI:
Protokół z posiedzenia rady |
Wzór protestu |
Lista operacji wybranych nabór 18/2019 |
Lista operacji zgodnych nabór nr 18/2019 |
Lista wniosków złożonych
Lokalna Grupa Działania „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” informuje, że w dniu 06.11.2019 r. o godz. 13:00 zakończył się nabór wniosków nr 18/2019 wniosków o udzielenie wsparcia na wdrażanie operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność, na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD.
Zakres tematyczny naboru: Rozwijanie działalności gospodarczej
Zakres tematyczny jest zgony z § 2 ust. 1 pkt. 2c Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 24 września 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich
na lata 2014–2020 z późniejszymi zmianami.
- Limit dostępnych środków w ramach naboru : 206 074,05 zł
- Wysokość pomocy powyżej 50 000 do 300 000zł (utworzenie miejsca pracy)
- Intensywność wsparcia: nie więcej niż: 70%
- minimalne wymagania: należy uzyskać 60% punktów uzyskanych wg kryteriów ocen LGD
- Forma wsparcia: refundacja
Cele LSR planowane do osiągnięcia w ramach naboru:
Cel ogólny 1.0 – Wzrost poziomu przedsiębiorczości lokalnej na terenie LGD
Cel szczegółowy 1.2 – Stworzenie warunków do rozwoju przedsiębiorstw i budowa kompetencji pracowników na rynku pracy
Przedsięwzięcie 1.2.2. Rozwój przedsiębiorczości lokalnej w branżach związanych z zakwaterowaniem, gastronomią, sportem, rozrywką i rekreacją oraz działalność gospodarstw domowych zatrudniających pracowników (Sekcje PKD: I, R, T)
Załączniki:
18/2019
ZAWIADOMIENIE O POSIEDZENIU RADY
W związku z zakończonymi naborami wniosków nr 18/2019 informuję, że w dniu 02.03.2019r o godz. 12.00 w Gminnym Ośrodku Kultury w Kazimierzu Biskupi, ul. Pl. Wolności 2 odbędzie się Posiedzenie Rady w sprawie oceny i wyboru operacji o dofinansowanie.
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Sprawdzenie listy obecności i stwierdzenie quorum.
3. Wybór sekretarzy posiedzenia (komisja skrutacyjna).
4. Przedstawienie porządku posiedzenia.
5. Głosowanie nad porządkiem posiedzenia.
6. Sprawdzenie wymaganych parytetów.
7. Rozpatrywanie, ocena i wybór operacji w ramach poddziałania 19.2 „Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
8. Wolne głosy, wnioski i zapytania.
Lokalna Grupa Działania „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” ogłasza nabór
nr 18/2019 wniosków o udzielenie wsparcia na wdrażanie operacji w ramach Strategii Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność, na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w terminie od 21.10.2019r od godz. 8:00 do 06.11.2019r do godz. 13:00.
Zakres tematyczny naboru: Rozwijanie działalności gospodarczej
Zakres tematyczny jest zgony z § 2 ust. 1 pkt. 2c Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 24 września 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich
na lata 2014–2020 z późniejszymi zmianami.
- Limit dostępnych środków w ramach naboru : 206 074,05 zł
- Wysokość pomocy powyżej 50 000 do 300 000zł (utworzenie miejsca pracy)
- Intensywność wsparcia: nie więcej niż: 70%
- minimalne wymagania: należy uzyskać 60% punktów uzyskanych wg kryteriów ocen LGD
- Forma wsparcia: refundacja
Cele LSR planowane do osiągnięcia w ramach naboru:
Cel ogólny 1.0 – Wzrost poziomu przedsiębiorczości lokalnej na terenie LGD
Cel szczegółowy 1.2 – Stworzenie warunków do rozwoju przedsiębiorstw i budowa kompetencji pracowników na rynku pracy
Przedsięwzięcie 1.2.2. Rozwój przedsiębiorczości lokalnej w branżach związanych z zakwaterowaniem, gastronomią, sportem, rozrywką i rekreacją oraz działalność gospodarstw domowych zatrudniających pracowników (Sekcje PKD: I, R, T)
Miejsce i tryb składania wniosków: wnioski należy składać osobiście i bezpośrednio w biurze LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI”, ul. Plac Wolności 2, 62-530 Kazimierz Biskupi w terminie wskazanym w ogłoszeniu – od poniedziałku do piątku w godzinach otwarcia biura.
Wnioski należy złożyć
- w wersji papierowej w 2 egzemplarzach
- w wersji elektronicznej w 2 egzemplarzach
- w 2 opisanych segregatorach
Szczegółowe informacje dotyczące naboru, w tym wzory formularzy o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami wypełnienia, kryteria wyboru projektu przez LGD określone w LSR, w tym kryteria, na podstawie których ocenia się uzasadnienie realizacji projektu w ramach LSR oraz wykaz dokumentów niezbędnych do weryfikacji spełniania kryteriów wyboru projektów określonych w LSR, formularze wniosków o płatność oraz formularze umów o udzielenie wsparcia dostępne są w biurze LGD „MIĘDZY LUDŹMI I JEZIORAMI” i na stronie internetowej www.ludzieijeziora.pl w zakładkach „Wnioski do pobrania” oraz „Dokumenty LGD”.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy biura:
Marta Błaszczyk, Aneta Krzysztoń i Katarzyna Przygocka – Kurowska.
Aby uniknąć oczekiwania na poradę – umów się wcześniej telefonicznie pod nr: 63 240 26 03
Dokumenty do naboru 18/2019:
- Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) - wersja 3z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 3z - otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) - wersja 3z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z - otwórz
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) - otwórz
3) Biznesplan (wersja 3z)
- Biznesplan (.pdf) - otwórz
- Biznesplan (.docx) - otwórz
- Biznesplan - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) - otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.pdf) - otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.docx) - otwórz
- Biznesplan (inkubator) - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) - otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) - otwórz
4) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
5) Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - otwórz
Uwaga!
11.06.2018 r. została udostępniona wersja 7z: umowy o przyznaniu pomocy
6) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) - otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) - otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) - otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) (wersja uaktualniona do umowy 7z) - otwórz
Uwaga!
31.05.2019 r. została udostępniona umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
7) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (.pdf) - otwórz
8) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.excel) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
Uwaga!
05.06.2019 r. został udostępniony wniosek o płatność wraz z instrukcją jego wypełniania w wersji 4z
9) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
- Wniosek o płatność (.pdf) - wersja 4z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 4z - otwórz
- Wniosek o płatność (.excel) - wersja 4z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 4z - otwórz
10) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) - otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór) (.xlsx) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu - otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) - otwórz
4) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
5) Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - otwórz
6) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) - otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) - otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) - otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) - otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) (wersja uaktualniona do umowy 7z) - otwórz
7) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.pdf) - otwórz
- Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (.pdf) - otwórz
8) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.excel) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) - otwórz
9) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
- Wniosek o płatność (.pdf) - wersja 4z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 4z - otwórz
- Wniosek o płatność (.excel) - wersja 4z - otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 4z - otwórz
10) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) - otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór) (.xlsx) - otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu - otwórz
- Dokumenty dodatkowe i załączniki:
- 18/2019 informacja o dokumentach dodatkowych
- 18/2019 załącznik nr 1 - Oświadczenie o wpisywaniu się operacji w realizację celu ogólnego, celu szczegółowego, przedsięwzięcia zapisanego w LSR -
- 18/2019 załącznik nr 2 - Uzasadnienie poszczególnych kryteriów przy rozwijaniu działalności gospodarczej
- 18/2019 załącznik nr 3 - Oświadczenie o udostępnieniu danych osobowych
- 18/2019 załącznik nr 4 - Oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej
- 18/2019 Planowane do osiągnięcia w wyniku naboru numer 18/2019 cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki.
- 18/2019 opis segregatora
Załączniki
18/2019 załącznik nr 3Oświadczenie o udostępnieniu danych |
18/2019 informacja o dodatkowych dokumentach |
18/2019 opis segregatora |
18/2019 Planowane do osiągnięcia w wyniku naboru wskaźnikiPlanowane do osiągnięcia w wyniku naboru numer 18/2019 cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki |
18/2019 załącznik nr 4Oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej |
18/2019 załącznik nr 2Uzasadnienie poszczególnych kryteriów przy rozwijaniu działalności gospodarczej |
18/2019 załącznik nr 1Oświadczenie o wpisywaniu się operacji w realizację celu ogólnego, celu szczegółowego, przedsięwzięcia zapisanego w LRS |